Kosár

Telefon: +36 30 325 4800​​​

INGYENES KISZÁLLÍTÁS 20.000 Ft vásárlás felett, Magyarország egész területén!

E-mail: info@vinissimo.hu

Varázslatos Toszkána

Folytatjuk sorozatunkat, amelyben teret adunk törzsvásárlóink gondolatainak. Magyar Gyuri nagyon hosszú ideje törzsvásárlónk, személyesen is felkeres minket rendszeresen, teszi mindezt Gyuláról. Alábbi írásában egyik toszkán utazását írja le.

Évtizedek óta vagyok borkedvelő, a minőségi borok nagy barátja, főleg a nagy vörösborokat kedvelem. A másik nagy szenvedélyem az utazás. Párommal és a barátokkal, akkor érezzük magunkat a legjobban, mikor a bor és az utazás találkozik.

Toszkána erre egy tökéletes választás. Gyönyörű városok (Firenze, Siena, Pizza, Prato, Lucca) hihetetlen történelmi múlttal, számtalan gyönyörű régi épülettel, templomok, múzeumok, képtárak végeláthatatlan sokaságával, a vidék bájával, dombok (colline), völgyek, szőlőskertek, olajfaligetek. Csodálatos falvak, kis városok a dombtetőkön (San Gimignano, Voltera, Montalcino, Montepulciano, Pienza). Hangulatos trattoriák sokasága, és a csodálatos borok: Chianti, Chianti Classico, Vino Nobile di Montepulciano, Rosso di Montalcino, Brunello di Montalcino, Montecucco, Morellino di Scansano, Bolgheri. Lehet ezt a helyet nem szeretni?

Egyik legutóbbi utazásunk célpontja is Toszkána volt. Egy baráti társasággal egy hetet töltöttünk Toszkánában „egy földi paradicsomban” az Innocenti család vendégházában, az Agriturismo Podere Petegliában. Az Innocenti család egy klasszikus toszkán família, a papa földet művel és marhákat tart, a „mamma” a vendégházat felügyeli, a két fiú hat hektáron szőlőt művel és borokat készít. Marco nem sokkal érkezésünk után megmutatta a közelmúltban elkészült feldolgozót és az érlelő pincét, majd végig kóstoltuk a teljes választékot: Vermentino, Rosato, Montecucco Sangiovese, Montecucco Sangiovese Riservát. Másik nagy kedvencem az extra szűz olívaolaj, Marcoéknál ebből is egészen kiváló készül. A Podere Peteglia tökéletes hely a kikapcsolódásra, vidéki hangulat, igazi régi toszkán parasztház tökéletesen felújítva. Minden komfort adott a pihenéshez még úszómedence is. Marco édesanyja egyik este saját készítésű vacsorával lepett meg minket, helyi fogások, saját recept szerint készített „pasta alla casa”. A Bistecca alla Fiorentinához Marco Montecucco Sangiovese Riservája egészen kiváló volt.

Bő félóra autóútra (az út egy része négysávos gyorsforgalmi út) a tenger is elérhető, 15 km-re a Petegliától pedig Montalcino található. Mivel ilyen közel jártunk „Brunello földhöz” kihasználtuk az alkalmat és meglátogattuk a Talenti és az Uccelliera pincészetet. A Talenti pincészetnél a tulajdonos Riccardo Talenti fogadott minket, röviden elmesélte a birtok és a család történetét, tettünk egy sétát az ültetvényen, majd a feldolgozóban és az érlelő pincében. A feldolgozóban feltűnt a hihetetlen rend és tisztaság, az érlelő pincében a különböző méretű és formájú tölgyfahordók varázslatos világa ragadott magával minket. Ezután a kóstoló teremben egy felejthetetlen sort kóstoltunk végig: Rosso di Montalcino 2015, Brunello di Montalcino 2012, Brunello di Montalcino Riserva 2011. Örömmel vásároltunk is a borokból, búcsúzás előtt Riccardo emlékeztetett minket, ha elfogynának a borok a Suhayda Lacinál, a Vinissimonál Budapesten állandó utánpótlásra lelünk.

Következő állomásunk az Uccelliera pincészet volt. Itt egy „helyi igazi csodabogárra” leltünk. Andrea Cortonesi egy megrögzött kézműves borász. Hat és fél hektár szőlőt művel a montalcinoi borvidék egyik legdélebbi birtokán. Andrea minden munkafolyamatnál jelen van. A szőlőben tett látogatásunk alkalmával minden egyes tőkéről olyan törődéssel, szeretettel beszélt, mint a saját gyermekéről. A pincében volt szerencsénk Andreaval hordóból kóstolni. Külön megkóstoltatta velünk a különböző tengerszintről szüretelt tételeket, miközben élénken vizsgálta a tekintetünket, hogyan vélekedünk, melyik milyen. Egy életre szóló élmény volt a látogatás és a kóstoló az Uccellieranál.

Elérkezett utunk utolsó napja, elköszöntünk vendéglátóinktól és már ott megfogadtuk, ide biztosan visszatérünk.