Kosár

Telefon: +36 30 325 4800​​​

INGYENES KISZÁLLÍTÁS 20.000 Ft vásárlás felett, Magyarország egész területén!

E-mail: info@vinissimo.hu

Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák az alábbi Szolgáltató által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

  1. Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: VINO ITALIANO Kft.

A szolgáltató székhelye: 2040 Budaörs, Ébner György köz 4.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: enoteca@montalcino.hu

Cégjegyzékszáma: 13-09-172884

Adószáma: 25081385-2-13

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budaörsi Polgármesteri Hivatal Igazgatási Iroda

Telefonszáma: 36-30-325-4800

Kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: 4740

  1. Meghatározások

Az alábbi Szabályzatban nagy betűkkel írt fogalmak az alábbi jelentéssel bírnak:

  • Felhasználó – minden személy, aki a webáruházat bármilyen módon igénybe veszi.
  • Ügyfél – minden személy, aki szerződést köt, vagy szerződést kíván kötni Szolgáltatóval.
  • Teljesítés – az Ügyfél által megvásárolt, kifizetett termékek kézbesítése.
  •  
  • Nyereményjáték A Portálon a Szolgáltató által, a szolgáltatásokkal összefüggésben szervezett promóciós nyereményjátékok összefoglaló elnevezése függetlenül a Játék időtartamától, típusától.
  • Nyereményjátékos A Nyereményjátékban részt vevő Felhasználó. A Nyereményjátékban a Nyereményjátékosok fizikailag elszórtan vesznek részt, a Felek általi tényleges személyes azonosítás nélkül.
  1. Alapvető rendelkezések:
  • A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  • A jelen Szabályzat a Szolgáltató által üzemeltetett webáruház weboldalán történő megjelenéstől hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
  • Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webáruház weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére.
  • Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webáruház, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webáruház megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
  • A webáruházban megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
  • A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jeleníthet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
  • Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról, változtatás jogát Szolgáltató fenntartja.
  • Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
  • Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
  1. Rendelés menete, szállítási és fizetési feltételek
  • A Felhasználó regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást a weboldalon.
  • A rendelés menete: Válassza ki a vásárolni kívánt termékeket és helyezze azt a kosárba a „Kosárba tesz” gombra kattintva. Automatikusan 1 db. palackot tesz a kosárba. Ha az adott tételből nem kíván többet vásárolni, kattintson a „Kosárba tesz” gomb alatt megjelenő Kosár hivatkozásra vagy a fejlécben a kosár ikonra. Ha az adott termékből több tételt kíván vásárolni kattintson a termék nevére, itt tudja a kívánt mennyiséget megadni a „Kosárba tesz” gomb mellett megjelenő mennyiségi mező segítségével, majd kattintson a „Kosárba tesz” gombra. A „törlés” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. A mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, kattintson a böngésző „frissítés” ikonra. A fejlécben megjelenő kosár ikonra kattintva hívhatja elő kosara tartalmát. Itt láthatja a kosárba helyezett tételeket, azok mennyiségét és összegét. Amennyiben rendelkezik kuponkóddal, itt megadhatja a végösszeg újraszámításához. Kattintson a „Pénztár” vagy „Tovább a pénztárhoz” gombra. Ezután adja meg a szállítási és számlázási címét, valamint töltse ki a csillaggal jelölt mezőket, hogy fel tudjuk Önnel venni a kapcsolatot. Ezt követően a Felhasználó kiválasztja a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
  • Fizetési módok (A webáruházban vásárolt termékért a vevő a következő módon fizethet)
    • banki utalással
    • bankkártyás fizetéssel
  • Szállítási módok (A termék kézbesítése a vevő által választott úton történik)
    • futárszolgálattal történő kézbesítés
    • személyes átvétel
  • Ha a weboldalon kiválasztott termék összegét banki átutalással kívánja kiegyenlíteni, akkor a fizetési mód kiválasztása és a rendelés megerősítése után Ön visszaigazolást kap e-mailben a rendelés adataival. A megrendelés összegét a megadott bankszámlára kell átutalni. Kérjük, hogy banki utalását a megrendelést követő 2 munkanapon belül tegye meg. A díjat akkor tekintjük megfizetettnek, ha az bankszámlánkon jóváírásra kerül. Ellenkező esetben nem áll módunkban kiszállítani Önnek a megrendelt termékeket. Az összeg beérkezéséről e-mail értesítést küldünk Önnek.
  • A Bankkártyás fizetés kizárólag a webshopban történő vásárláskor lehetséges, személyes átvételkor a törökbálinti raktárban nem. A személyes átvétel során nincs lehetőség fizetésre. Amennyiben a törökbálinti raktár kerül megjelölésre, mint személyes átvétel helyszíne, a webshopban bankkártyával tud fizetni a vásárló Ügyfél.
  • A terméket – a személyes átvétel kivételével – a megrendelésben meghatározott kézbesítési címre szállítjuk. Személyes átvétel esetén a termék 10:00-16:00 óráig vehető át a megadott napon és a megadott helyszínen.
  • A Szolgáltató nem felelős a sikertelen kézbesítésért illetve késve szállított termékért, mely a vevőnek felróható, azáltal, hogy helytelenül vagy pontatlanul adta meg a kézbesítési címet.
  • A Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
  • Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
  • Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
  • A szolgáltató webáruház köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
  • A szerződés a visszaigazolás megérkezésével jön létre. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
  • A szolgáltató banki utalás és készpénzes fizetési mód választása esetén először díjbekérőt (proforma számla) bocsát ki, majd a fizetés teljesítését követően bocsátja Felhasználó rendelkezésére a számlát. A szolgáltató bankkártyás fizetési mód választása, és a bankkártyával történő fizetést követően bocsátja a Felhasználó rendelkezésére a számlát. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult elektronikus számla kibocsátására. Az elektronikus számla megtekintéséhez szükséges szoftver beszerzése a Felhasználó feladata
  1. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
  • A megrendelések feldolgozása a rendeléstől számított 24 órán belül megtörténik, ezt követően átadjuk a csomagot a futárnak, amelyről e-mailben tájékoztatjuk a vásárlót. Önnek módjában áll a kiszállítás időpontjával kapcsolatban a futárral egyeztetni.
  • Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 3-5 munkanapon beül.
  • Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
  1. Elállás, szavatosság, jótállás
  • A fogyasztót megillető elállásról, a kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási jogokról jelen ASZF mellékletét képező tájékoztatóban (Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján) olvashat.
  1. Panaszkezelés rendje
  • Amennyiben Felhasználónak valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
  • Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
  • Az írásbeli panaszt a webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  1. Vitarendezés

 

  • Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
  • Ennek sikertelensége esetén a Felhasználó az alábbi lehetőségek közül választhat:
  • Panaszt tehet a fogyasztóvédelmi hatóságnál

 

Fogyasztóvédelmi Hatóság:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége

Címe: 1052 Budapest, Városház utca 7.

Levelezési címe: 1364 Budapest, Pf. 270

Tel.: Közp:318-0185, 429-0245-60 ig 459-4999, 459-4832től,36-ig

Fax: 318-1639

E-mail: fogyasztovedelem@pest.b-m.hu

 

  • Békéltető testület eljárását kezdeményezi

 

Békéltető testület:

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10.

Tel: 488-2131

Fax: 488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

  • Online vitarendezés kezdeményezése.

 

  • Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan tudják rendezni a következő linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jár el az online adásvételi szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban. Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással

 

 

 

 

 
10. A NYEREMÉNYJÁTÉKOK KÖZÖS SZABÁLYAI 
 
 
10.1. A Nyereményjátékokban részt venni jogosult Nyereményjátékosok
 
A Nyereményjátékokban azok a természetes személyek vehetnek részt, akik:
a) élő, a Szolgáltató által üzemeltetett www.vinissimo.hu honlaponregisztrációval rendelkeznek és magukra nézve kötelezőnek fogadták el az ÁFF rendelkezéseit, és
b) teljesítik az adott Nyereményjátékra vonatkozó Szabályzatban rögzített egyéb feltételeket.
 
Az a Nyereményjátékos, aki – a részvételi feltételek elfogadásának időpontjában –korlátozottan cselekvőképes személynek minősül, a Nyereménnyel kapcsolatos érdemi ügyintézésre, a Nyeremény átvételére és igénybevételére, valamint a jelen Játékszabályzat szerinti adatkezeléshez való hozzájárulásra csak a törvényes képviselőjével vagy gondnokával együtt jogosult.
A Nyereményjátékosok az általuk tévesen szolgáltatott adatokból adódó valamennyi következményt maguk viselik. Az adatok helytállóságát a Nyereményjátékra történő jelentkezés során (vagy azt követően) a Szervezőnek nem áll módjában ellenőrizni, ezért ezzel kapcsolatban a felelősség és minden ezzel járó jogi és anyagi következmény minden esetben a Nyereményjátékost terheli.
Amennyiben a személyes adatok kezelése kapcsán a Nyereményjátékban való részvétellel kapcsolatban a Nyereményjátékban történő sorsoláshoz, a Nyeremény átadásához megadott hozzájárulás visszavonása a Nyereményjáték időtartama alatt, illetve a Nyeremény átadása előtt történik, a Sorsolásban a Nyereményjátékos nem vesz részt, illetve a Nyeremény részére nem kerül átadásra, mivel a Sorsolás a Nyereményjátékosok valamely azonosító adatai közül történik, a Nyeremény átadásához pedig adójogi és egyéb szállítási, értesítési információk szükségesek, amelyeket a Szolgáltató a Nyereményjátékos hozzájárulása alapján jogosult kezelni. A Nyeremény átadását követően a Nyereményjátékos nem tehet olyan nyilatkozatot, mely jelen Játékszabályzatba foglalt vállalásával ellentétes.
Minden Nyereményjátékos csak egyszer jogosult a Nyereményjátékban részt venni. A Szervező nem köteles ellenőrizni, hogy egy Nyereményjátékos hány nevezéssel vesz részt a Nyereményjátékban, ha azonban a Szervező megbizonyosodik arról, hogy egy Nyereményjátékos több nevezéssel vesz részt a Nyereményjátékban, jogosult a Nyereményjátékost a Nyereményjátékból kizárni.
A Nyereményjáték Nyereményét csak olyan Nyereményjátékos nyerheti meg és kaphatja meg, aki a Nyereményjáték időtartama alatt és a Sorsolás időpontjában is a 2.1. a) – b) alatti, valamint az adott Nyereményjátékra vonatkozó Szabályzatban meghatározott valamennyifeltételt teljesíti.
A Nyereményjátékban kizárólag magyarországi állandó lakcímmel vagy magyarországi tartózkodási hellyel rendelkező, illetve jogi személyekesetében magyarországi székhellyel rendelkező személyek vehetnek részt.
 
10.2. Szabályzatok
 
A jelen ÁFF Nyereményjátékokra vonatkozó rendelkezései a Szabályzatok részét képezik.
A Szolgáltató valamennyi Nyereményjáték közös szabályait a jelen ÁFF-ben állapítja meg, az egyes Nyereményjátékok különös szabályait pedig a vonatkozó Nyereményjátékra irányadó, egyedi Szabályzatokban határozza meg. A Nyereményjáték-sorozatban a Szolgáltató akár egyszerre több Nyereményjátékot is hirdethet.
Valamennyi Nyereményjáték Szabályzata a Portálon kerül közzétételre és az adott Nyereményjátékban való részvétellel egyidejűleg annak rendelkezéseit a Portál felhasználói magukra nézve kötelezőnek fogadják el. A Szabályzatok minden Nyereményjáték esetében a jelen ÁFF mellékletét képezik.
A jelen ÁFF és a Szabályzatok hatálya kiterjed a Nyereményjátékokra, a Nyereményjátékban résztvevő Nyereményjátékosokra, és mindazokra, akik a Nyereményjátékkal kapcsolatban igényérvényesítéssel vagy kifogással lépnek fel.
Az ÁFF és az egyes Szabályzatok eltérése esetén az egyes Szabályzatok az irányadóak és alkalmazandók az adott Nyereményjátékra.
 
10.3. Kizárás a Nyereményjátékból
 
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogya Nyereményjáték bármely szakaszában a Nyereményjátékból, a Sorsolásból kizárja azt a Nyereményjátékost, vagy a Nyereményjátékos kisorsolása esetén a Nyeremény átadását megtagadja annak a Nyereményjátékosnak, továbbá jogi felelősségre vonást alkalmazzon (kártérítési, esetlegesen büntetőjogi eljárástkezdeményezzen) azzal a Nyereményjátékossal szemben, aki:
 
a) a Nyereményjáték menetének befolyásolásával, weboldalának feltörésével, vagy egyéb, nem tisztességes úton kíván a Nyereményjáték során előnyhöz jutni;
b) más Nyereményjátékos vagy személy adataival (pl. Facebook profil) visszaél;
c) a Nyereményjáték tisztességes lebonyolítását bármilyen módon veszélyezteti.
 
A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a kizárásra okot adó eseteket saját belátása szerint bírálja el.
 
10.4. Sorsolás
 
Valamennyi Nyereményjáték esetében a sorsolási napon a Szolgáltató számítógépes sorsolással, véletlenszerű algoritmussal kisorsolja a Nyereményjátékban résztvevő Felhasználók közül az egy darab nyertes e-mail címet számítógépes sorsolással. A sorsolásra a Szolgáltató fent megjelölt székhelyén kerül sor, közjegyző igénybe vétele nélkül, háromtagú sorsolási bizottság jelenlétében. A sorsolásról jegyzőkönyv kerül rögzítésre. A sorsolás nyilvános.
Szolgáltató a nyertes Felhasználót a sorsolás eredményének megállapításától számított 3 munkanapon belül értesíti, illetve felhívja a Nyeremény átadásához szükséges adatainak közlésére a nyereményének átadása, illetve az ahhoz kapcsolódó adóterhek és esetleges kapcsolódó járulékok megfizetése érdekében.
A Nyeremények sorsolásán sorsolásonként 3 darab pótnyertes is kisorsolásra kerül. A pótnyertesek a kisorsolás sorrendjében lépnek a nyertesek helyébe, amennyiben a nyertes Nyereményjátékos még a Sorsolás időpontja előtt megszünteti a regisztrációját, vagy a megadott elérhetőségein nem elérhető, vagy a Nyereményről lemond, vagy a Nyereményjátékból kizárásra kerül. A pótnyertesre a nyertesre irányadó szabályok vonatkoznak, amennyiben a nyertes helyébe lép.
 
10.5. Nyeremények
 
A nyertesek jogosultak a Nyereményről lemondani legkésőbb a Nyereményről történő értesítésüket követő 3 munkanappal bezárólag a Szervezőnek küldött e-mailben az alábbi e-mail címre: info@vinissimo.hu
A nyeremények másra át nem ruházhatók és pénzre át nem válthatók.
A Nyereményt a nyertes Nyereményjátékos személyesen a Vino Italiano Kft telephelyén (2045 Törökbálint, Kinizsi Pál u. 29.) veheti át.
A Szolgáltató jogosult a Nyereményt bármikor megváltoztatni, azzal egyenértékű más Nyereményre cserélni. A Szolgáltató nem garantálja, és azért helytállást, szavatosságot sem vállal, hogy az átadott Nyeremény teljes egészében megegyezik a Szabályzatban megjelölt Nyereménnyel. A Nyereményjátékos nem jogosult a Szolgáltatóval szemben semmilyen jogcímen semmilyen igényt érvényesíteni abból eredően, ha az átvett Nyeremény bármiben eltér a Szabályzatban, a portálon meghatározott Nyereménytől. A Portálon a Nyereménnyel kapcsolatban feltüntetett képek, információk, fotók csak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek ajánlattételnek, és nem kötelezik a Szolgáltatót.
A Szolgáltató nem felel azért, hogy a Nyeremény alkalmas a rendeltetésszerű felhasználásra, a Szolgáltató a Nyereménnyel kapcsolatban jogszavatosságot, kellékszavatosságot, jótállást, garanciát egyáltalán nem vállal, a Nyeremény működőképességéért, megfelelőségéért, használhatóságáért, biztonságosságáért, valamint azért, hogy a Nyereményjátékos a megnyert Nyereményt annak átvételét követően a jogszabályoknak megfelelően használja-e, a felelősségét teljes egészében kifejezetten kizárja. A Szolgáltató a Nyeremény átadására vállal kötelezettséget a jelen ÁFF és a Szabályzat szerint, a Nyeremény esetleges meghibásodása vagy bármely jellemzője miatt a nyertes Nyereményjátékos a Nyeremény gyártójához fordulhat.
A Szolgáltató jogosult a Nyereményt úgy átadni a nyertes Nyereményjátékosnak, hogy azon akár a Szolgáltató, akár más harmadik személy logója, reklám szlogenje vagy egyéb márkajelzése, megjelölése, marketing tartalma, anyaga, hirdetése, reklámja elhelyezésre kerül és így kerül a Nyeremény a Nyereményjátékosnak átadásra. Ilyen esetben a Nyereményjátékos a Nyereményjátékban történő részvétellel vállalja, hogy ezen megjelöléseket a Nyereményről a Szabályzatban meghatározott ideig, ennek hiányában legalább 3 évig nem távolítja el, azokat megőrzi.
A Szolgáltató jogosult arra, hogy a Nyeremény fizikai átadása helyett a Nyereményre vonatkozó, arra beváltható utalványt adjon át a nyertes Nyereményjátékosnak. Ebben az esetben a Szolgáltató a Nyeremény igénylésével, beváltásával, beválthatóságával, a Nyereményhez való hozzájutás határidejével, időtartamával, módjával, helyszínével és egyéb körülményeivel kapcsolatosan a nyertesnél vagy harmadik személynél jelentkező igények vagy károk esetére kifejezetten kizárja a felelősségét.
Szolgáltató és a Nyereményt biztosító harmadik személy a Nyeremény átadásához további személyes adatok megadását kérheti a Nyereményjátékostól, amelynek elmulasztása vagy nem teljesítése esetén a nyertes Nyereményjátékos a Nyereményt nem veheti át.
A Nyereményjátékosok kötelesek együttműködni a Szolgáltatóval a Nyeremények átvétele, illetve igénybe vétele érdekében. Amennyiben ennek nem tesznek eleget, és a Nyeremény átvétele meghiúsul, a Nyeremény a továbbiakban nem vehető át, illetve nem vehető igénybe, és a Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.
 
A Nyereményt a nyertes Nyereményjátékos személyesen, vagy közokiratba vagy teljes bizonyító erejű (ügyvéd által ellenjegyzett vagy két tanú által aláírt) magánokiratba foglalt meghatalmazással meghatalmazott veheti át oly módon, hogy a meghatalmazás tényéről a Szolgáltatót előzetesen értesíti, és a meghatalmazás eredeti példányát a Szolgáltató részére átadja. A Szolgáltató kizárja felelősségét azért, hogy a meghatalmazott a Nyereményt a nyertes Nyereményjátékosnak átadja-e.
Amennyiben a Nyereményeket a Szolgáltató nem a telephelyén adja át, hanem postai úton küldi meg a nyertes Nyereményjátékosnak, úgy a Szolgáltató kizárólag magyarországi címre postázza, illetve küldi meg a Nyereményt, külföldi címre Nyeremény küldését a Szolgáltató nem vállalja. A Szolgáltató a Nyereményt egy alkalommal postázza, illetve kísérli meg kézbesíteni. A nyertes Nyereményjátékos a postacímét kötelezően megadja postai szállítás esetén a Szolgáltatónak, enélkül a Nyeremény a nyertes Nyereményjátékosnak nem kézbesíthető postai úton.
A nyertes Nyereményjátékos megadja a Szolgáltatónak az e-mail címét és a telefonszámát is a Nyeremény átvételével kapcsolatos kapcsolattartás céljára, enélkül a Nyereményt a Szolgáltató nem vagy nem megfelelően tudja átadni.
A Nyeremények kézbesítésével kapcsolatos észrevételek és reklamációk a Szolgáltatónál tehetők meg.
Amennyiben a nyertes Nyereményjátékos a vele történt kapcsolatfelvételt követő 30 naponbelül, az előre egyeztetett időpontban a Nyereményt nem veszi át, úgy a Nyereményre szóló jogosultságát véglegesen elveszíti.
 
10.6. Közterhek
 
A Szolgáltató vállalja, hogy kifizeti a nyereményre esetlegesen közvetlenül alkalmazandó személyi jövedelemadót és a nyereményekkel kapcsolatban közvetlenül felmerülő további adó vagy egyéb esetleges járulék összegét. A Nyereményjátékkal kapcsolatosan egyéb felmerülő költségek azonban a Nyereményjátékost terhelik.
A Nyeremény után a Szolgáltató a hatályos jogszabályok szerinti adóelőleget megállapítja, levonja, és megfizeti. A Nyeremény után esetlegesen fizetendő személyi jövedelemadó megfizetéséről a Szolgáltató tájékoztatja a nyertes Nyereményjátékost, kérésre igazolást állít ki részére, amely kiállításához a szükséges adatokat (név, cím, adóazonosító jel, TAJ szám, személyi igazolvány szám, anyja neve) a nyertes Nyereményjátékos köteles a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani. A fenti adatok megadása szükséges az adójogi kötelezettségek teljesítéséhez, enélkül a Nyeremény nem vehető át, mivel ezen adatok hiányában a Szolgáltató az adójogi kötelezettségeit a Nyereménnyel kapcsolatban teljesíteni nem tudja.
 
10.7. Játékszabályok változtatása
 
Szolgáltató a jelen ÁFF, a Szabályzatok és a Nyereményjáték menetének vagy a Nyereményjáték bármely részletére kiterjedő egyoldalú változtatásának a jogát fenntartja. Amennyiben a Nyereményjáték során visszaélések, vagy olyan magatartás gyanúja merül fel, amely visszaélésre adhat lehetőséget, a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Nyereményjátékot szüneteltesse vagy megszüntesse, illetve a visszaélést elkövető személyt a Nyereményjátékból kizárja. Ilyen esetben a Szolgáltató mindennemű felelősségét kizárja.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a Nyereményjáték időtartama alatt a Portál technikai okokból időszakosan nem érhető el. A Nyereményjátékos tudomásul veszi, hogy a Nyereményjáték technikai infrastruktúrájának tartalma, teljesítménye, üzenet-és adatátviteli, valamint válaszadási sebessége a kiszolgáló technológia függvénye, és ezáltal ezeket kedvezőtlenül befolyásolhatja olyan, a Szolgáltatón kívülálló tényező, mint például (de nem kizárólagosan) kapcsolati hiba, a szerver számítógépek teljesítménye, valamint a biztonságos hálózati kapcsolat fenntartása. A Szolgáltató az e bekezdésben írtakból fakadó mindennemű felelősségét kizárja.
 
10.8. A Nyereményjátékból kizártak köre
 
A Nyereményjátékban nem vehetnek részt az alábbi személyek:
a) a Szolgáltató tulajdonosai, vezető tisztségviselői, munkavállalói, valamint azok Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti közeli hozzátartozói;
b) egyéb, a lebonyolításban közvetlenül közreműködő cégek (pl. a nyeremények felajánlói, stb.) tulajdonosai, vezető tisztségviselői, munkavállalói, valamint azok Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti közeli hozzátartozói.
 
10.9. A nyertes Nyereményjátékos értesítése, kihirdetése
 
A nyerteseket a Szolgáltató a Rendszerben megadott elérhetőségeken (elsődlegesen e-mailben) értesíti a sorsolásokat követő 3 munkanapon belül.
A Szolgáltató a nyertes(ek) regisztrált e-mail címét az e-mail szolgáltatóra utaló rész nélkül a Portálon teszi közzé az egyes sorsolások napján.
A Nyeremények kézbesítéséhez, igénybe vehetőségéhez szükséges a bekért adatok pontos megadása.
 

 

 

 

 

Budaörs, 2020.01.01.

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő  14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött – szolgáltatás nyújtásra vonatkozó – szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben: a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti; b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ; c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel; g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor; h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából; i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta; j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével; k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében; l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki; m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet  alapján az Eladó jótállásra köteles.

Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher. A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik. Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik. A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.